עולם הסרטים › אתר סרטים לצפייה

יום שני, 13 באוגוסט 2012

קטמנדו פרק 12 לצפייה ישירה

רוצה לצפות בקטמנדו פרק 12? כנס עכשיו לאתר לצפייה ישירה

קטמנדו: אי שם בסמטה בקטמנדו, מתגבשת לה קהילה ישראלית לא צפויה ובה זוג חרדי, המקים בית חבד מול גסטאהוס השייך לישראלי שאיבד כל קשר לישראל. בין הבתים עוברים בסמטה ...

קטמנדו פרק 12 לצפייה ישירה (בנפאלית: काठमाडौं, בנווארית: यें देय् - יֶן דֵיי) היא עיר הבירה של נפאל, והעיר הגדולה ביותר במדינה. אוכלוסיית העיר מונה כמיליון נפש. קטמנדו ממוקמת בגובה של 1,400 מ' מעל גובה פני הים, בעמק קטמנדו במחוז באגמטי במרכז נפאל, על גדות נהר הבאגמטי.

 חשיבותו ההיסטורית של האזור נובעת מפוריות השטח באזור ההררי הסובב אותו, ומהיותו ממוקם על נתיב המסחר שבין הודו לטיבט ולסין. הממצאים העתיקים ביותר מתוארכים למאות הראשונות לפני הספירה, אם כי יש חוקרים הסבורים כי ההתיישבות באזור עתיקה הרבה יותר. הכתובת העתיקה ביותר היא משנת 185. על-פי המסורת, בודהא ותלמידיו ביקרו בסמוך לעיר באזור פטן של ימינו בסביבות המאה ה-6 לפנה"ס, אך אין עדויות לכך. בפטן קיימות ארבע סטופות מן המאה ה-3 לפנה"ס, לגביהן נטען כי הוקמו על ידי הקיסר אשוקה שליטה האימפריה המאורית. כמו במקרה של בודהא, גם לגבי שהותו של אשוקה באזור אין עדויות נוספות, אם כי מקור הסטופות כנראה מתקופה זו. השליטים הראשונים המתועדים של העמק הם הקיראטים, וקיימים שרידים של הארמון שלהם בפטן. במאה החמישית, שליטי העמק היו שושלת ליכצ'בי, אשר קיימו קשרים הדוקים עם שושלת גופטא בהודו. קטמנדו פרק 12 לצפייה ישירה, מתקופה זו קיימות כתובות, אשר המוקדמות ביותר ביניהן הן משנת 464. בין המאה ה-12 והמאה ה-17 שלטו בעמק מלכי שושלת מאלה הנווארים, בתקופה בה נבנו מרבית המונומנטים ההיסטוריים ששרדו עד ימינו. בשנת 1769 נכבש העמק על ידי שושלת שאה מאזור נסיכות גורקה הסמוכה, שכיבושיהם הנרחבים איחדו את נפאל לממלכה אחת. הכובש, פריטוי נראיאן שאה, הוא שקבע את קטמנדו כבירת הממלכה, ומאז גדלה חשיבותה של העיר. שליטים אלו אימצו חלק ממאפייני התרבות הנווארית של מלכי המאלה, אך מאז שלטונם נהפכו הנווארים למיעוט לעומת בני הפרבאטיה שמוצאם מהודו, ושפתם נהפכה לשפה הדומיננטית באזור ונקראת כיום נפאלית. בין השנים 1846 עד 1951 היה השלטון נתון בידי משפחת ראנה, שמשלו בפועל והותירו למלך תפקיד סמלי בלבד. סיום שלטונם בהפיכה נוספת החזיר את הכוח לבית המלוכה. קטמנדו 12 להורדה מאז ההפיכה בשנת 1951 עברה קטמנדו תהליך מודרניזציה מואץ, שהתבטא בגידול האוכלוסייה, בפיתוח מערכת התחבורה ובבניה מודרנית צפופה. בית המלוכה עצמו בוטל בהחלטת האסיפה המחוקקת בשנת 2008.

קטמנדו פרק 12 לצפייה ישירה
קטמנדו פרק 12 להורדה

סרטים ישראלים לצפייה ישירה
סדרות ישראליות לצפייה ישירה
לצפייה בסרט לחץ כאן ››

יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

קטמנדו פרק 11 להורדה


קטמנדו פרק 11 היא סדרת דרמה ישראלית, שעלתה במאי 2012 ומשודרת בערוץ 2 תחת רשת השידור רשת. הסדרה עוסקת בזוג חרדי הנוסע בשליחות לנפאל להקים שם בפעם הראשונה בית חב"ד בבירה קטמנדו.

הסדרה עוקבת אחרי התמודדות הזוג עם הקמת בית החב"ד. כאן תוכלו לצפות בסדרת הטלוויזיה המצליחה קטמנדו פרק 11 וכן להוריד את קטמנדו פרק 11. על מנת להוריד את הפרק של הסדרה המצליחה כנסו לאתר בקישור הזה: קטמנדו פרק 11 לצפייה ישירה.

בפרק הראשון, עוברים הזוג החרדי שמוליק (מיכאל מושונוב) ומושקי (ניצן לברטובסקי) לקטמנדו שבנפאל. שם מקימים הזוג בית חב"ד מול גסטהאוס של ישראלי לשעבר בשם גיאני (לירון לבו) שעזב את ישראל לפני 12 שנה. כשהם מגיעים לקטמנדו אינם מצליחים להיכנס לבית, ונעצרים. מושקי משוחררת מהכלא בעוד שמוליק נשאר, ומרימה את סדר פסח הראשון בקטמנדו פרק 11.
הסדרה עוקבת אחרי הזוג במהלך שהותם בקטמנדו והתמודדות עם הסיטואציות היום יומיות - התמודדות עם תיירים ישראליים שמגיעים לבית החב"ד, צניעות, כשרות וחתונה. בנוסף, הסדרה עוקבת גם אחרי מספר ישראלים נוספים - ימית (גל גדות) שמגיעה לקטמנדו לחפש אחרי אחותה (קרן ברגר) אשר נמצאת במערכת יחסים עם מאואיסט, תומר (רועי גוראי), תייר ישראלי אשר מתחבר לזוג ועוזר להם בניהול בית החב"ד.

כנסו עכשיו לקטמנדו פרק 11 לצפייה ישירה
או לקטמנדו פרק 11 להורדה
לצפייה בסרט לחץ כאן ››